Tervetuloa Würth Oy:n palvelusivustolle | Vain yritysasiakkaille
Tour de Würth
Tour de Würth 2024 on saatu päätökseen

Syyskuun 2.–19. päivinä, kolmen viikon aikana 15 paikkakunnalla ympäri Suomen ajettiin pyöräilytapahtuma Tour de Würth! Seurasimme kierroksen etenemistä tällä sivulla. Lue alta päiväkohtaiset kuulumiset klikkaamalla päivän ja paikkakunnan nimeä. Kiitämme kaikkia mukana olleita sekä järjestelyihin osallistuneita! Lahjoitamme jokaisesta pyöräillystä pätkästä 10 €/henkilö Mieli ry:lle nuorten mielenterveyden tukemiseen. Seuraa viestintäkanaviamme aiheeseen liittyen!

kuva 1

40 osallistujaa valmiina 40 kilometrin matkaan Riihimäen Assy Centerillä.

Pyörät siistissä rivissä Centerin seinustalla.

Vielä viimeiset tarkistukset ennen lähtöä.

Tässäkin valmistaudutaan lähtöön.

Lähtö tapahtuu!

Hyvässä seurassa matka taittuu mukavasti.

kuva 1

Tässä ollaan vielä Riihimäen maisemissa.

Sumuisessa säässä heijastinliiveistä on etua.

Tauon paikka!

kuva 1

Vaihtoehtoinen tapa viettää taukoa.

Sitten mennään taas!

Tour de Würth päättyi Riihimäelle

Tour de Würthin viimeinen etappi Riihimäen Assy Centeriltä starttasi aamulla 40 iloisen pyöräilijän voimin kohti Hausjärven Kirkonkylää. Matkana oli 40 kilometriä, ja sää oli syksyisen sumuinen, mutta se ei menoa haitannut.

Reitillä sattui vain yksi eksyminen ja kaatuminen, mutta onneksi henkilövahingoilta vältyttiin. Letkan kärjessä ajoi Würthin oma poika Marko L. Kuumaryhmä saavutti ensimmäisenä Miinan montun, joka oli taukopaikkana noin 50 minuutin ajon jälkeen, mutta tauolle ei ollut tarvetta, vaan he sujahtivat vauhdilla taukopaikan ohitse.

Suurin osa pyöräilijöistä hyödynsi taukopaikan tarjoilut ja samalla sääti pyörän asetuksia. Tauon jälkeen matka jatkui kohti Ryttylää. Ryttylästä pyöräilijät suuntasivat takaisin kohti Riihimäen Assy Centeriä. Ensimmäiset polkijat saapuivat maaliin ajassa 1 tunti 30 minuuttia.

Maalissa Centerillä oli polkijoille grilli kuumana grillimestari Aleksin toimesta. Tarjolla oli makkaraa ja mehua. Tapahtuma sai hyvän vastaanoton ja sille toivottiin jatkoa.

Järjestäjien puolesta kiitos osallistujille, hyvää syksyn jatkoa ja pidetään ketjut kireällä!

Päätösetapin terveiset kirjoittivat järjestelyistä vastanneet Inari, Simo ja Marko T.

15 paikkakuntaa ja 13 päivää kattanut huikea Tour de Würth 2024 on saatu päätökseen. Kiitämme kaikkia osallistujia sekä järjestelyissä mukana olleita! Lahjoitamme jokaisesta pyöräillystä pätkästä 10 €/henkilö Mieli ry:lle nuorten mielenterveyden tukemiseen. Seuraa viestintäkanaviamme aiheesta.

kuva 1

10 osallistujaa valmiina matkaan 100 kilometrin reitille Pirkkalan Centerillä.

31 kilometrin matkan osallistujat lähdössä liikkeelle Pirkkalan Centeriltä.

Huoltoauto kiersi osallistujien mukana. Tässä ollaan juomatauolla.

Tampereella mukava syksyinen päivä pyörän satulassa

Tour de Würth siirtyi Pirkanmaalle keskiviikkona 18.9. Reilut 10 reipasta pyöräilijää osallistui 31 ja 100 kilometrin lenkeille Pirkkalan ja Tampereen suunnilla.

Matkaan Pirkkalan Centeriltä päästiin puoliltapäivin, ja yhteensä kilometrejä osallistujajoukolle kertyi miltei 1100 kilometriä. Ei huono saavutus!

Reissuun mahtui yksi varusterikko, mutta onneksi vasta aivan viimeisten kilometrien aikana. Tämä osallistuja sai pyörineen kyydin huoltoautolla kotiin.

Osallistujat jäivät kaipaamaan vastaavaa tapahtumaa hiihtäen. No, sitä jäi odottamaan oma väkikin…

Mukava syksyinen päivä takana. Hyvä me! Ja kiitokset kaikille osallistujille.

Reitin kuulumiset kirjasi suksi/pyörähuoltaja Markku.

Huomenna torstaina 19.9. ajetaan Tour de Würthin päätösmatka Riihimäellä.

kuva 1

10 osallistujaa valmiina matkaan Porissa.

Varikkopysähdyksellä aurinkokin paistoi hieman pilvien lomasta.

Sää oli syksyinen.

Tour de Würthin kolmas tapahtumaviikko käynnistyi Porissa

Tiistaina 17.9. Porissa ajettu Tour de Würth alkoi syksyisessä säässä. Kello yhdeksältä aamulla lähdettiin 27 ja 50 kilometrin matkoille. Näille kahdelle reitille osallistui yhteensä 10 pyöräilijää.

Harmillisesti yksi epäonninen osallistuja joutui lopettamaan jo kilometrin jälkeen, koska pyörän ketjut katkesivat. Matkalla oli kaksi varikkopysähdystä, ja loppua kohden alkoi tulla hajontaa eri ryhmien välillä. Lopulta kaikki pääsivät perille, ja näin Porin Tour de Würth saatiin päätökseen.

Tapahtumista kirjoitti myyntipäällikkö Jukka-Pekka.

Tour de Würth jatkuu keskiviikkona Tampereella, jossa poljetaan kaksi matkaa.

kuva 1

Oulun osallistujat lähtövalmiina Ruskon Centerin pihalla.

Vauhdin hurmaa.

Tauolla huolehdittiin pyöräilijöistä ja heidän ravitsemuksestaan.

Taas mennään!

Oulussa edettiin reippaalla matkavauhdilla.

Oulussa saatiin lisäbuustia kevyestä tihkusateesta

Oulussa lähdettiin 50 kilometrin etapille Ruskon Centeriltä kello yhdeksän aikaan aamulla. Liikkeelle päästiin taputusten saattelemana, kun aloitusinfo ja -puhe oli kuunneltu. Puolipilviselle etapille saimme mukaan 17 innokasta polkijaa.

Kevyt ajoittainen tihkusade ei polkijoita lannistanut vaan päinvastoin antoi lisäbuustia ulkoiluun huumorin saattelemana. Matkavauhti oli niin reipas, että huoltoautolla meinasi tulla kiire Koitelinkosken kauniille pysähdyspaikalle pyöräilijöitä huoltamaan ja ravitsemaan reitin puolessavälissä. Takaisin Ruskon Centerille saavuttiin lähes yhtenä mutta ehjänä ja iloisena ryhmänä.

Oulun tapahtumista kertoi huoltovastaavana toiminut myyntipäällikkö Jaakko.

Tour de Würth viettää taukopäivää maanantaina 16.9. Kierroksen kolmas ja viimeinen viikko käynnistyy Porissa tiistaina 17.9.

Retkikunta valmiina lähtöön.

Matkaan lähdettiin sähköllä ja ilman ja matka taittui yhtä matkaa.

Kemissä uhmattiin tuulta ja tankattiin hernekeitolla

Lähdimme aamulla kello 9 Kemin centeriltä polkemaan kahdeksan virkeän pyöräilijän voimin kohti Tornion myymälää. Keli oli aamun raikas ja myötätuulinen Keminmaahan saakka. Kaikilla oli hyvä mieli ja juttua riitti, kolme asiakastakin saimme mukaamme 50 kilometrin lenkille. Sähköpyöriä oli kaikilla muilla paitsi kahdella asiakkaalla, jotka pyöräilivät ihan omin voimin koko matkan Kemistä Tornioon ja takaisin.

Ensimmäiselle pysähdysetapille Tornioon jaksoivat kaikki hyvällä sykkeellä, jossa pidimme puolen tunnin tauon, söimme pienet välipalat ja joimme vähän nesteyttävää juotavaa paluumatkaa varten.

Sitten nokka kohti Kemin myymälää. Vastatuuli alkoi painaa paluumatkalla enemmän ja ilma viileni, mutta onneksi luvattua vesisadetta ei kuitenkaan sattunut pyöräilyn paluumatkalle. Koko porukka jaksoi hienosti puurtaa tuulesta huolimatta takaisin Kemiin, jossa odotti lämmin hernekeitto ja itse tehdyt sämpylät.

Kaikilla oli tosi mukava ja mieltä virkistävä pyöräilykokemus ja ennen kaikkea tästä matkasta saimme yhdessä kerättyä pottia hyvään tarkoitukseen!

Kuulumiset kirjoitti kaksi Mariaa: myyntipäällikkö Maria sekä mukana pyöräilemässä ollut Maria.

Perjantaina Tour de Würth jatkuu Oulussa!

kuva 1

Iso porukka valmiina matkaan.

Sää oli pyöräilyyn sopiva: pilvinen ja raikas.

20 osallistujaa muodosti vähän pidemmän letkan.

kuva 1

Välipysähdys ja tankkaus tehtiin Muurolan Tottohallin pihalla.

Osallistujilla hyvä fiilis ja hymy herkässä.

Rovaniemen tapahtuman osallistujia.

Rovaniemellä pyöräiltiin parinkymmenen polkijan voimin

Keskiviikkoaamuna 11.9. kello yhdeksän startattiin Rovaniemen Teollisuustien Centeriltä 20 polkijan voimin. Pääosin joukko koostui asiakkaistamme. Matkaa kertyi kokonaisuudessaan reilu 50 kilometriä, jonka lisäksi suurin osa pyöräilijöistä polki alku- ja loppuverryttelyksi vielä takaisin töiden pariin.

Hyvän asian puolesta Tour de Würthiin osallistunut joukko oli jo aloituksessa intoa täynnä. Matka sujui joutuisasti eikä sen varrelle sattunut sadekuurokaan haitannut.

Välipysähdys ja tankkaus tehtiin Muurolan Tottohallin pihalla. Innokkaimmat siirtyivätkin jo vartin jälkeen takaisin pyörän selkään ja kohti maalia Teollisuustielle.

Koko porukka oli jälleen kasassa kello 12. Tapahtuma keräsi kiitosta, ja odotukset ensi vuotta kohtaan ovat korkealla, muutaman lisäidean siivittämänä.

Kiitos jokaiselle tapahtumaan osallistuneelle.

Kuulumiset kirjoitti myyntipäällikkö Ville.

Torstaina Tour de Würth jatkuu pohjoisen maisemissa, kun kiertue suuntaa Kemiin.

kuva 1

Osallistujat valmiina lähtöön Lankkukujan Centerillä.

Sää oli aurinkoinen.

Mukana oli viisi asiakasta ja kaksi Würthin oman väen edustajaa.

kuva 1

Puolenvälin taukopaikalla nautittiin virvokkeita ja tankattiin energiavarastoja.

Matka taittui iloisella ja reippaalla mielellä.

Reitti kulki perinteisissä kainuulaismaisemissa.

Kajaanissa urakoitiin 50 kilometrin lenkki kainuulaismaisemissa – Vastatuulesta viis!

Tour de Würth Kajaani aloitettiin kello 12 aikaan Lankkukujan Centeriltä ilmoittautumisella sekä liivien ja tuubihuivien jaolla. Tapahtumaan saatiin mukaan viisi asiakasta, joiden lisäksi omasta henkilökunnasta pyöräilyyn osallistuivat Mikat; Lehtinen ja Lämsä.

Alkajaisiksi myyntipäällikkö Mika Lämsä kertasi osallistujille tapahtuman taustat sekä pyöräiltävän reitin. Lisäksi käytiin läpi tapahtuman yleisiä asioita tapahtumaan sekä ajoturvallisuuteen liittyvät seikat.

Hieman kello 12 jälkeen päästiin matkaan lämpimässä ja aurinkoisessa säässä. Reitti kulki perinteisissä monimuotoisissa kainuulaismaisemissa. Alkumatka saatiin taittaa mukavassa myötätuulessa lämpötilan ollessa noin 20°C:n lukemissa. Puolenvälin taukopaikalla nautittiin hieman virvokkeita ja tankattiin energiavarastoja.

Paluumatkalle lähdettiin noin kello 13.30 aurinkoisen sään jatkuessa. Tuuli oli päivän aikana yltynyt sen ollessa osalla matkasta 7 m/s vastaista. Energiatankkaus tuli siis tarpeeseen. Paluumatka sujui kuitenkin iloisella sekä reippaalla mielellä, vaikkakin puuskittainen tuuli vaikeutti ajamista. Takaisin Lankkukujan Centerille saavuttiin kuitenkin turvallisesti noin kello 14.40.

Tapahtuman jälkeen keskusteltiin päivän kulusta. Palaute, mitä tapahtumasta saimme, oli oikein positiivista. Toivottavasti tapahtuma saa jatkumoa jossakin muodossa ja mahdollisina tulevina vuosina saadaan myös enemmän asiakkaita mukaan tempaukseen. Muutamia kehitysideoitakin tuli, mikä ei suinkaan ollut yllätys, oltiinhan tällaista tapahtumaa järjestämässä ensimmäistä kertaa Kajaanissa.

Kiitokset tapahtuman mahdollistaneille, niin asiakkaille kuin henkilökunnalle ympäri Suomen. Eritys kiitos vielä Lehtisen Mikalle aktiivisesta asiakkaiden kutsumisesta tapahtumaan sekä lähes koko 50 kilometrin matkan tuulenhalkojana toimimisesta!

Tapahtuman dokumentoi päivästä nauttinut huoltoauton kuljettaja Antti Siipola.

Keskiviikkona pyöräillään edelleen pohjoisen maisemissa, kun Tour de Würth suuntaa seuraavaksi Rovaniemelle.

kuva 1

Sodankylän 50 kilometrin reitin kuusi osallistujaa valmiina lähtöön.

Pyöräilyä alkavassa syksyn ruskassa.

Sää ei ollut paha!

kuva 1

Matka taittuu ja maisemat vaihtuvat.

Puolivälin tauolla evästettiin.

Kuvaushetki Sodankylän nähtävyydellä eli ”Poro-patsaalla”.

Sodankylässä poljettiin 50 kilometrin lenkki

Sodankylän 50 kilometrin taipale aloitettiin aamulla kello 9 kuuden polkijan voimin. Aurinko paistoi ja alkava syksyn ruska siivitti pyöräilijät matkaan.

Aurinko ja iloinen tunnelma säilyivät koko matkan ajan, edes vastatuuli ja pohjoisen mäet eivät saaneet hymyjä hyytymään. Matka taittui ripeästi, ja puolivälissä polkijoita odotti ansaittu tauko ja eväät.

Ennen maaliin tuloa käytiin vielä ottamassa kuvat Sodankylän nähtävyydellä eli ”Poro-patsaalla”. Perillä Centerillä oltiin puoli 12:n aikaan.

Kiitos tapahtumaan osallistuneille!

Sodankylän lenkin tunnelmat kirjasi ylös myyntipäällikkö Ville.

kuva 1

50 kilometrin reitin osallistujat valmiina lähtöön.

Hyvä fiilis ja mahtava sää Kuopiossa.

Kohta mennään!

Matkaan aamuauringon paistaessa.

Osallistujia menossa.

Sami-Pekka Harjunpää oli liikkeellä itse tehdyllä pyörällä. Kova juttu ja hieno laite!

kuva 1

Huoltotaukoa pidettiin Pihkainmäen kyläyhdistyksen laavulla.

Laavulla nautittiin myös nokipannukahvit.

20 kilometrin reitin osallistujat valmiina matkaan.

kuva 1

Kuopion lyhyempi reitti kiersi kuvankauniin Saaristokaupungin lenkin.

Pysähdyksellä kauniissa rantamaisemissa.

Matkaajien muonituksesta huolehdittiin.

Toinen tapahtumaviikko käynnistyi Kuopiossa

Kuopiossa poljettiin hyvän asian puolesta maanantaina 9.9.2024. Mukana oli reilu 20 osallistujaa. Lähtö sekä paluu tapahtuivat Volttikadun Centerin pihasta. Iloinen joukko pyöräilijöitä saapui vähitellen paikalle aamun aikana, ja kello 9 lähtivät matkaan ensin lyhyemmän lenkin pyöräilijät ja heti perään 50 kilometrin pyöräilijät.

Ennen lähtöä käytiin läpi reitit ja jaettiin huoltoauton yhteystiedot. Sekä ryhmän kärjessä että takajoukoissa oli messissä paikallinen würthiläinen.

50 kilometrin matkalla pidettiin tauko puolivälin paikkeilla. Taukopaikaksi valikoitui Pihkainmäen kyläyhdistyksen laavu. Laavulla oli tarjolla perinteiseen tapaan juomia, suklaata ja toki nokipannukahvit. Makkarat paisteltiin samoin. Ja kyllähän siinä kiireisimmillä oli jo hieman tullut hiki pintaan. Tauon jälkeen matka jatkui, ja ennen puoltapäivää ensimmäiset saapuivat Volttikadulle.

Kuopion lyhyempi reitti kiersi kuvankauniin Saaristokaupungin lenkin poiketen loppumatkasta myös Pitkälahden Centerillä.

Kaikki osallistujat olivat sitä mieltä, että tapahtuma oli upea, ja oli kiva olla mukana. Samalla lähdettiin yhdessä asiakkaiden kanssa suunnittelemaan ensi vuoden reittejä ja matkoja niin maasto- kuin maantiepyöräilijöille.

Kuopion tapahtumapäivän kuulumiset kirjasi myyntipäällikkö Harri.

Seuraavaksi poljetaan samana päivänä kahdella paikkakunnalla, kun kiertue suuntaa Kajaaniin ja Sodankylään.

kuva 1

Osallistujat valmiina 20 kilometrin reitin lähtöön.

Tässä menee 20 kilometrin polkijoita.

Näkymää huoltoautosta.

Tauon paikka!

50 kilometrin ahkeroijat valmiina lähtöön!

Huoltoauto varmistaa polkijoiden taivalta.

kuva 1

50 kilometrin menijöitä tauolla.

Ensimmäisen viikon päätös Jyväskylässä

Ensimmäisen viikon viimeisen Tour de Würth -päivän lenkit poljettiin Jyväskylässä aurinkoisessa ja lämpimässä säässä. Aamulla matkaan lähtivät 20 km:n matkan osallistujat. Reitti selvittiin ilman ongelmia, ja perillä pyöräilijäjoukko pääsi nauttimaan Centerille grillimakkaraa.

Aurinko paistoi mukavasti myös puoliltapäivin startanneella päivän toisella etapilla, joka oli pituudeltaan 50 kilometriä. Matkaan lähti Savelan Centerin pihasta kuusi pyöräilijää. Välillä tankattiin hiukan evastä, jotta jaksettiin polkea takaisin Centerille.

Kiitokset kaikille tapahtuman osallistujille!

Jyväskylän kuulumiset kirjasi myyntipäällikkö Keijo.

Tour de Würthin toinen viikko käynnistyy Kuopiosta, jonne kierros suuntaa viikonlopun jälkeen.

kuva 1

Vielä viimeiset ohjeistukset ennen matkaanlähtöä.

Joensuun 40 kilometrin reitille osallistui noin 40 asiakasta.

Centerin pihalla valmiina lähtöön.

kuva 1

Myös Joensuussa poljettiin lämpimissä keleissä.

Joensuun kierroksen osallistujia.

Taukopaikalla kelpasi ihailla kauniita maisemia.

Joensuussa 40 kilometrin etappi

Joensuun Tour de Würth aloitettiin kello 12 aikaan Kuurnankadun Centeriltä ilmoittautumisella sekä liivien ja tuubihuivien jaolla. Tapahtuma keräsi mukaan noin 40 asiakasta.

Alkajaisiksi myyntipäällikkö Jari kertoi osallistujille tapahtuman taustoista, Würthistä ja yhteiskuntavastuun tärkeydestä Würthin perheelle. Lisäksi porukalle kerrottiin myös hieman ns. ryhmäajon sääntöjä ja käsimerkkejä. Mukana oli myös muutama yrittäjä, joita onniteltiin samana päivänä vietetystä Yrittäjä-päivästä.

Kello 12 jälkeen päästiin matkaan ja aluksi ajettiin noin puolenvälin taukopaikalle, jossa nautittiin hieman virvokkeita, ja josta jatkettiin kääntöpaikalle. Siellä pidettiin hyvä tauko ja nautittiin kahvit ja sämpylät ja tankattiin myös hieman energiaa. Poistulo tehtiin samoilla pysähdyksillä, ja tehtävä oli suoritettu noin kello 15.

Tapahtuman jälkeen yksi osallistuneista asiakkaista kiitti hyvin järjestetystä tapahtumasta ja lähetti erityiskiitoksen Reinholdille ja Carmenille. Yleinen mielipide oli, että tästä pitää tulla perinne! Ilmakin suosi todella hienosti ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Niin osallistujat kuin henkilökunta olivat hienosti mallikkaasti mukana tapahtumassa ja huoltokin pelasi.

Blogiin päivän tunnelmat kirjasi myyntipäällikkö Jari.

Ensimmäinen viikko taputellaan pyöräillyksi vielä Jyväskylässä perjantaina 6.9. jonne kierros suuntaa seuraavaksi.

Aamun valmisteluja.

Osalistujat valmiina lähtöön.

Ensimmäinen taukopaikka oli molemmille reiteille yhteinen. Tässä 50 km:n menijät.

kuva 1

50 km:n osallistujat toisella taukopaikalla.

50 km:n osallistujat toisella taukopaikalla tässäkin.

20 kilometrin matkaajilla hymy herkässä.

20 kilometrin matkaajia.

Kaksi reittiä Lappeenrannassa 5.9.

Aamupäivällä ennen tapahtumaa käytiin työryhmän kanssa vielä viimeiset asiat läpi, jonka jälkeen vähän ennen H-hetkeä alkoi osallistujia valumaan paikan päälle. Puoliltapäivin annetun pikaisen reittiopastuksen jälkeen kaikki satulaan ja kohti ensimmäistä taukopaikkaa.

Alkumatka ajeltiin rauhallisesti läpi kaupunkialueen Saimaan kanavan varteen. Ensimmäiselle taukopaikalle tankkaukseen saapuivat 50 km:n ajajat. Tauon jälkeen päästiin kunnolla pyöräilyn makuun. Laitettiin napsu lisää vauhtia, jolloin jono alkoi venymään selvästi. 25 km:n kohdalla pysähdyttiin helteisellä Konnunsuon lintutornilla. Nyt rupesi eväät maistumaan jo monelle. Tyhjiä juomapulloja täytettiin, ja kohta taas matka jatkui.

Muutaman mutkan jälkeen päästiin Partalan vasta uusitulle asfaltille ajamaan. Partalantien loppupäässä pidettiin vielä yksi tauko. Taisi tulla tarpeeseen? Innokas ryhmän vetäjä oli kohta taas kyselemässä: ”joko jatketaan?” Edessä oli enää loppusuora, viimeiset 15 kilometriä. Kanavan sillan ylityksessä kokeiltiin, kenellä jalka toimii vielä. Muutama taisi ehkä hyytyä?

Loppumatka oli sitten jo rauhallista kurvailua läpi Lappeenrannan eri kaupunginosien. Takaisin Lappeenrannan Würth Centerin pihassa oltiin noin puoli kolmen aikoihin. Vielä loppujutustelut osallistujien kanssa ja homma saatiin pakettiin.

20 kilometrin ajajat saapuivat ensimmäiselle taukopaikalle hetken päästä, kun toinen ryhmä sieltä oli lähtenyt. Pikaisen huoltotauon jälkeen matka jatkui kauniissa Saimaan kanavan maisemissa Kanavansuulle. Pidettiin vielä yksi tauko Läntisen kanavatien varressa. Matka jatkui taas hyvillä mielin. Kohta oltiinkin jo takaisin Lappeenrannan Würth Centerin pihassa. Oli onnistunut reissu!

Lappeenrannan kuulumiset kirjasivat 20 km:n vetäjä Hanna, 50 km:n vetäjä Jani ja huollosta vastannut Rickard.

kuva 1

Viisi reipasta pyöräilijää valmiina matkaan Kouvolan Alakylän Centerin edessä.

Kivuttiin Palomäelle ottamaan kuvia.

Huh hellettä!

kuva 1

Maastossa päästiin mukavasti puiden varjoon.

Koko porukka maastossa.

Eväät kunnossa!

Keskiviikkona 4.9. poljettiin helteisessä Kouvolassa

Viisi reipasta pyöräilijää starttasi puoliltapäivin Kouvolan Alakyläntien Centeriltä 20 kilometrin Tour de Wurth -pyöräilylle. Reitti kulki Kouvolan keskustan ympärillä osittain pyörätietä ja osittain maastossa ulkoilureittiä pitkin.

Palomäellä pyöräilijät poikkesivat ottamaan kuvia upeissa maisemissa. Lämpötila kohosi heti iltapäivästä jopa +28 asteeseen.

Kaikki pyöräilijät pääsivät turvallisesti takaisin Centerille hieman ennen kello 14. Päivä sujui onnistuneesti, ja pyöräilijät nauttivat tapahtumasta.

Kouvolan terveiset lähetti myyntipäällikkö Niina.

Seuraavana suuntamme Etelä-Karjalan Lappeenrantaan ja Pohjois-Karjalan Joensuuhun, joissa molemmissa pyöräillään torstaina 5.9.

kuva 1

Lähdön tunnelmaa Centerin edessä tiistaiaamuna.

Kohta mennään!

Ja sitten lähtö tapahtuu!

kuva 1

Lipusta tunnistaa, mikä porukka on liikkeellä.

Pyöräilyn hurmaa maalaismaisemissa.

Välillä hieman urbaanimpaa maisemaa.

kuva 1

Vielä tankkaus, ja kotimatka voi alkaa.

Tiistaina 3.9. jatkettiin Touria Järvenpäässä

Tiistaina 3.9. käynnistyi Tour de Würthin toinen päivä. Kiertuetta jatkettiin Järvenpään Boogiessa, josta startattiin heti aamulla 23 ja 56 kilometrin reiteille. Mukana on 25 pyöräilijää, eli enemmän kuin alun perin oli mukaan ilmoittautunut.

Jo valmisteluvaiheessa kaikilla talkoisiin osallistuneilla oli hyvä henki. Se sama henki tuntui ja näkyi myös tapahtumapäivänä, kun kaikkialla oli iloisia ilmeitä ja hyvää fiilistä.

Pyöräily onnistui yli odotusten, reilusti! Pyörät pyörivät ja maisemat vaihtuivat. Lopuksi evästettiin yhdessä Centerillä. Tapahtumasta saatiin paljon positiivista palautetta ja osallistujien yleisin kommentti oli: ”Ensi vuonna uudestaan!”

Järvenpään terveiset lähettivät myyntipäälliköt Simo ja Kaj.

Seuraavaksi kiertue siirtyy itäisempään Suomeen, kun vuorossa on Kouvola.

kuva 1

Koko porukka lähdössä matkaan.

kuva 2

Ennen lähtöä tarjottiin evästystä reiteille.

Tour de Würth Turku 2024

50 km:n reitille osallistunut porukka menossa Maskun kohdalla.

Tour de Würth Turku 4

Tässäkin 50 km:n reitille osallistunutta porukkaa Maskussa menossa.

Tour de Würth 5 Turku

Tapahtumaa järjestäneen Würthin Juhani Kemppaisen pihalla oli 50 ja 100 kilometrin reittien taukohuoltopaikka.

Tour de Würth Turku 6

100 kilometrin reitille osallistunut porukka tauolla.

Tour de Würth 7

100 kilometrin reitille osallistunut porukka tauolla tässäkin.

Tour de Würth 8

Myös 50 kilometrin reitille osallistunut porukka löysi tiensä Kemppaisen taukopaikalle.

Tour de Würth 10

Reitin päätteeksi evästettiin Pitkämäen Centerin pihalla.

Tour de Würth 11

Takaisin Centerillä pyöräilyurakan päätteeksi.

Tour de Würth käynnistyi Turussa 2.9.

Tour De Würthin ensimmäinen päivä starttasi klo 12 Turun Pitkämäen Centeriltä komeasti kolmelle eri pituiselle reitille. Vielä viimeiset tankkaukset naamaan ennen lähtöä ja sitten matkaan!

20 kilometrin reitille lähti kaksi rohkeaa matkaajaa suuntanaan ensimmäinen etappi Ruissalossa. Osallistujat päätyivät kuitenkin piipahtamaan alueen eri Centereillä. Kahvitauko kaikissa ja kahden tunnin ja reilun 25 kilometrin jälkeen he palasivat Pitkämäkeen eväspöytien ääreen.

50 kilometrin reitti startattiin pyöräteitä pitkin Raision suuntaan. Reitti kulki vehreän jokilaakson kautta leppoisissa tunnelmissa. Asiakkaiden ja oman henkilökunnan kanssa juteltiin mukavia asiasta ja ehkä vielä enemmän asian vierestä. Matka kulki Raision kirkon ja Kurittulan koulun ohi puolimatkan krouville myyntipäällikkö Kemppaisen tiluksille Nousiaisiin. Tauolla tankkaukset, joiden jälkeen matka jatkui ja saimme taivaalta muutaman tipan vettä muistutukseksi Suomen säästä. Letkassa ajeltiin takaisin Ruskon kirkonkylän kautta kohti Pitkämäen Centeriä, jonne päädyttiin suhteellisen kuivina.

100 kilometrin reitille lähdettiin Raision venesataman kautta Naantalia kohti. Ensimmäinen puolikas pyöräiltiin muun muassa Merimaskun merellisissä maisemissa ja Askaisissa. Lemustakin selvittiin! Tämänkin reitin puolimatkan krouvi on myyntipäällikkö Kemppaisen tilakeskuksella Nousiaisissa. Tankkausten jälkeen jatkettiin Vahdon keskustaan, ohi Ruskon kirkon ja sieltä Moision kautta kohti Saramäen vankilaa. Vankilapaon jälkeen matka jatkui vielä muun muassa Naantalin pikatiellä.

Yhteensä kuutisen tuntia kestäneeseen lenkkiin mahtui sujuvaa yhdessäajoa, myös tuliterällä uudella asvaltilla, kaksi pientä vesisadekuuroa ja yksi monsuuni. Loppusuoralla, muutama kilometri ennen maalia, sattui yksi rengasrikko, ja huoltoauto nouti epäonnisen matkaajan. Reitin päätteeksi Pitkämäen Centerin pihalla myyntipäällikkö Jani Varjo otti kaikki väsyneet matkaajat vastaan ja ravitsi ruumista ja sielua.

Turun tapahtumasta päiväkirjaa myyntipäällikkö Jani.

Hyvä reissu, hyvä porukka, hyvä mieli! Seuraavaksi siirrämme Tour de Würthin kapulan Uudellemaalle, Järvenpäähän, jossa jo innolla odotetaan matkaan pääsyä!