WüCON Compact 2.0

10.6.2022

Näppärä ja joustava ratkaisu tarvikehallintaan

WüCON Compact 2.0

Teollisuudessa käytetään päivittäin todella paljon aikaa tuotteiden etsimiseen, tunnistamiseen ja noutamiseen.

Wücon Compact 2.0 on asiakkaan tiloihin sijoitettava, kulunvalvonnalla ja RFID- tekniikalla varustettu varastokaappi. Kätevän kokonsa vuoksi se voidaan sijoitella lähelle käyttäjiä,jolloin se säästää merkittävästi aikaa, sekä kustannuksia.

Simppeli käyttää

Varastokaapin ovi aukeaa henkilökohtaisella kulunvalvontatunnisteella, jonka jälkeen kaappi tunnistaa sieltä otetut tuotteet. Varastokaapin käyttö on helppoa, avataan ovi, kerätään tuotteet ja suljetaan ovi. Eli, ei erillistä tuotteiden luentaa - vaan kaappi tekee automaattisesti täydennystilauksen, kirjaa käyttäjät, sekä seuraa kulutusta. Haluttaessa kustannukset voidaan kohdentaa suoraan oikeille kustannuspaikoille, projekteille, tai työnumeroille. Varastokaapin tapahtumista saadaan myös reaaliaikaiset raportit.

Varastokaapin ovi aukeaa henkilökohtaisella kulunvalvontatunnisteella

Varastokaapin ovi aukeaa henkilökohtaisella kulunvalvontatunnisteella, jonka jälkeen kaappi tunnistaa sieltä otetut tuotteet.

WüCON Compact 2.0 on todellinen apu esimerkiksi tuotantolaitoksessa.

”WuCON Compact 2.0 on havaittu erittäin toimivaksi ratkaisuksi jatkuvatoimisen jauhemaalauslinjamme hektistä arkea helpottamaan. Operoidessamme kolmessa vuorossa kaapissa varastoimiemme tuotteiden kulutuksen ja varastoinnin hallinta on helpottunut huomattavasti ja oma juoksemisemme ostoksilla on vähentynyt merkittävästi.

Olemme havahtuneet tiettyjen nimikkeiden suureen kulutukseen ja pystymme nyt paremmin reagoimaan tarpeisiin oikeilla varastomäärillä, jotta tärkeät tuotteet eivät pääse loppumaan kovimmassakaan kiireessä.

Henkilökohtainen kulutusseuranta on koettu hyödylliseksi ominaisuudeksi, ja älykaapin ansiosta meillä on huomattavasti parempi ymmärrys joustavan asiakaspalvelumme vaatimien kulutustuotteiden menekistä. Jatkossa tulemmekin varmistamaan kriittisten nimikkeiden riittävät varastotasot lisäämällä toisen kaapin tuotantoomme.” Linjateräs Oy:n myyntijohtaja Ari Kesti kertoo.

Asiakaspalautteissa on vahvistunut, että Wücon Compact 2.0 on lisännyt läpinäkyvyyttä ja vähentänyt merkittävästi tuotteiden kulutusta.

Kuljetus- ja huolintayritys Transmar Oy otti käyttöön WüCON Compact 2.0:n toimipisteissään.

Transmar Oy:n haasteena oli aikaisemmin manuaalinen kirjanpito tuotteiden osalta. Varastosta otot kirjattiin käsin ja inhimillisten erehdysten takia kaikkia ottoja ei muistettu kirjata. Tuotteita tilattiin noin kerran kuukaudessa ja saldovirheiden vuoksi hyllyt ehtivät olla usein tyhjinä. Tilausprosessi koettiin myös haastavaksi ja paljon työaikaa sitovaksi, kun tilauksia tehtiin manuaalisesti eri toimittajilta.

WüCON Compact 2.0:n automaation myötä Transmar päätyi keskittämään tilaukset Würthille, sillä palvelu tuo suuren ajansäästön ja kyvyn toimittaa tuotteet halutulla toimitusajalla suoraan Transmar Oy:lle. Wücon Compact 2.0 on sijoitettu ajojärjestelijän tiloihin, josta kuljettajien on samalla käynnillä helppo napata tarvitsemansa tuotteet henkilökohtaisella kulkutunnisteella. Tuotteita on aina saatavilla.

Karkkiautomaatin syrjäyttäjä

Würth Oy:n valikoimasta löytyvät myös ORSYmat- järjestelmät, mutta WüCON Compact 2.0:n avulla on poistettu näiden niin sanottujen karkkiautomaattien rajoitteet.

WüCON Compact 2.0 on vaivaton ja nopeakäyttöinen, sekä kapasiteetiltaan ja tuotesijoittelultaan laajempi ja joustavampi. WüCON Compact 2.0:n avulla saadaan myös reaaliaikainen varastonseuranta.

Kimi Räsänen
Smart Work -asiantuntija

Millä tavoin WüCON Compact 2.0 voisi selkeyttää sinun arkeasi? Heräsikö kysymyksiä?

Jätä yhteystietosi alle, niin Smart Work -tiimimme on sinuun yhteydessä.

​ ​