Asiakastarinat - Limingan Varaosaportti

ASIAKKUUS KEHITTYY YHTEISTYÖSSÄ

Varaosaportti

Würthin tuotteiden jälleenmyyjänä toimiva Limingan Varaosaportti laittoi viime syksynä isomman vaihteen silmään ja pystytti Würthin kanssa myymäläänsä 16 metriä näyttävää lisähyllytilaa

Würthin tuotteiden valikoima laajeni 10 tuotteesta jo 200–300 hyllypalvelutuotteeseen. Hyllyissä on kiinnitystarvikkeita, kuten kilopultteja, muttereita ja ruuveja sekä liimamassoja, uretaaneja ja kemikaaleja sekä pienissä määrin myös suojaimia.

Aiemmin Varaosaportti hankki kiinnitystarvikkeet toiselta tukkurilta, mutta Würthin toimitusvarmuus, laaja tuotevalikoima ja tuotteiden saatavuus painoivat kilpailutuksessa. ”Asiakas pitää pystyä vakuuttamaan. Würth on vahva ja laadustaan tunnettu ammattilaisbrändi, jota ei myydä joka kaupassa”, myyntipäällikkö Mikko Pyhtilä Limingan Varaosaportista kertoo.

Idea tuotevalikoiman kasvattamiseen lähti asiakkaan tarpeesta, jonka pohjalta muutoksia ryhdyttiin suunnittelemaan yhdessä asiakkuutta hoitavan Würthin myyntiedustaja Roope Petäjäniemen kanssa. Roope käy Varaosaportilla joka toinen viikko hoitamassa asiakkuutta, mihin kuuluu esimerkiksi hyllytystuotteiden tilanteen tarkastaminen sekä tilausehdotuksen tekeminen ja läpikäyminen. Roope myös kehittää ja hallinnoi Würth-tuotevalikoimaa yhdessä asiakkaan kanssa.


Würthin verkkokaupan kautta hyllytuotteiden täydennykset käyvät käden käänteessä

Jo hyllypalvelua suunnitellessa Würthin verkkokauppa eShop huomioitiin tärkeänä täydennysten tekemisen työkaluna. Varaosaportin väki tilaa hyllytuotteiden täydennykset eShopista ja hyllyttää tuotteet itse. Tilaamista helpottamaan tehdystä valmiista tilauspohjasta on nopea tarkistaa, että kaikki tarvittava tulee tilattua.

Verkkokauppaa voi käyttää myös kätevällä sovelluksella.


Vähiin käyneiden tuotteiden tilaaminen onnistuu helposti skannaamalla tuotekoodit hyllyn reunasta ja lisäämällä ne sovelluksen ostoskoriin. Kun painamme tilausnappia, tuotteet ovat seuraavaan päivään perillä



Koko Würthin laaja tuotevalikoima saatavilla eShopin kautta

Kun Varaosaportin asiakas kysyy jotain tiettyä tuotetta, eShop on helppo työkalu myös silloin. ”Kaivelen tuotteen äpistä hakusanalla. Toinen myyntipäällikkömme käyttää sitä puolestaan enemmän tietokoneelta”, Mikko kertoo.

Würthillä on laaja valikoima rakennustarvikkeita ja erikoiskemikaaleja. Emme ole tyhjin käsin, vaikka asiakkaillamme olisi erikoisiakin tarpeita. He noutavat tuotteen seuraavana päivänä. Kehitämme valikoimaamme jatkuvasti, eli kun jotain tuotetta on kysytty kolme kertaa, otamme sen hyllyvalikoimaan.


Varaosaportti ja Würth kehittävät asiakkuutta yhdessä

Myyntiedustajan säännöllisten vierailujen lisäksi myös asiakaspäällikkö Aki Pernu Würthiltä käy asiakkaan luona vähintään pari kertaa vuodessa ajankohtaisissa asioissa tai yhteistyö- ja kehittämistapaamisissa. ”Varaosaportin käytössä oleva monikanavainen palvelukokonaisuus ei ole vähentänyt myyntiedustajan tai muidenkaan taustalla toimivien henkilöiden merkitystä, mutta se on vapauttanut aikaamme valikoiman ja asiakkuuden kehittämiseen”, Aki kertoo.